Kā mans aizmirstais SaaS produkts kļuva par Dienas uzvarētāju Uneed platformā

Rudolfs
3/5/2025

Dažreiz labākās lietas notiek tad, kad tās vismazāk gaidi. Tieši tā notika ar manu SaaS produktu. 2024. gada decembrī es palaidu nelielu SaaS rīku, kas tika izveidots, lai atrisinātu tehniskās dokumentācijas rakstīšanas un publicēšanas problēmu, ar ko pats saskāros. Iesniedzu to Uneed platformā un, godīgi sakot, par to pilnībā aizmirsu. Bez mārketinga budžeta, bez sociālo tīklu kampaņām un bez jebkādas reklamēšanas, es vienkārši to palaidu autopilotā.
Es biju šokā, uzzinot, ka mans produkts ne tikai ieguva visvairāk balsu, bet arī kļuva par Dienas uzvarētāju Uneed platformā. Šie negaidītie panākumi man iemācīja par to cik svarīgi ir risināt reālas problēmas. Šajā bloga rakstā es dalīšos ar stāstu, kā es izveidoju produktu, kāpēc tas tika atstāts autopilotā un ko plānoju darīt tālāk.
Produkta izveide - risinot savu problēmu
Ideja par manu SaaS produktu radās no pavisam vienkāršas vajadzības. Es saskāros ar problēmu, uzrakstīt un vizuāli skaisti noformēt tehniskās dokumentācijas, un pēc tam tās uzturēt bija diezgan sarežģīti. Tāpēc es izlēmu izveidot rīku, kas ļautu man dokumentācijas rakstīt Notion vidē un par pārējo parūpētos automātiski. Mērķis bija skaidrs - izveidot vienkāršu, pašam noderīgu platformu.
Tā izveides laikā es koncentrējos tikai uz pamatfunkcijām, kas nepieciešamas, lai šo problēmu atrisinātu. Pēc pāris nedēļu, koda rakstīšanas, testēšanas un produkta pilnveidošanas, tas bija gatavs publicēšanai. Es to iesniedzu Uneed platformā - daudz necerot, ar domu, ka ja tas palīdz man, varbūt, palīdzēs vēl kādam.
Kāpēc es to atstāju autopilotā?
Atšķirībā no citiem projektiem, man nebija laika koncentrēties uz šī produkta mārketingu. Tāpēc es pieņēmu lēmumu - ļaut tam eksistēt plašajā interneta vidē. Doma bija vienkārša, ja tas risina reālu problēmu, tas agrāk vai vēlāk piesaistīs lietotāju uzmanību.
Šis lēmums izrādījās labākais veids, kā riskēt. Bez apmaksātām reklāmām, bez sociālo mediju kampaņām, produkts sāka iegūt popularitāti. Izrādās, ja tu vari izveidot kaut ko patiesi noderīgu, tad cilvēki to novērtē.
Šoks par uzvaru Uneed platformā
Es nebiju gājis Uneed platformā jau kādu laiku, tāpēc ieraugot ziņu, ka manis izveidotais produkts ir kļuvis par Dienas uzvarētāju un ieguvis visvairāk balsu, es biju šokā. Tas likās, neticami, apzinoties to, ka nebiju darījis pilnīgi neko, lai to reklamētu.
Šī pieredze man atgādināja, kādēļ es vispār izstrādāju SaaS produktus, lai risinātu reālas problēmas. Tāpat tas pierādīja, ka pat bez mārketinga budžeta produkts, kas piedāvā patiesu vērtību, var atrast savu auditoriju.
Galvenie secinājumi
- Risini reālas problēmas - Produkts, kas radīts, lai risinātu reālas problēmas, piesaistīs lietotājus, pat bez mārketinga budžeta.
- MVP ir spēks - Sākt ar minimāli dzīvotspējīgu produktu ir labāk nekā pārāk sarežģīt lietas.
- Uzticies procesam - Dažreiz ļaut lietām darboties autopilotā nav nemaz tik slikta ideja, ja produktam ir reāla vērtība.
Šis piedzīvojums bija laba mācība par to, cik svarīgi ir uzticēties procesam un koncentrēties uz vērtības radīšanu.